
Το μείζον ζήτημα της όδευσης των αγωγών λευκών προϊόντων ήταν το βασικό θέμα συζήτησης στο χθεσινό 43ο δημοτικό συμβούλιο της Ελευσίνας. Θέμα προς συζήτηση ήταν: Συζήτηση – Ενημέρωση και λήψη απόφασης αναφορικά με το έργο εγκατάστασης των δύο (2) αγωγών λευκών προϊόντων της εταιρείας HELLENiQ ENERGY Holdings Aνώνυμη Εταιρεία Συμμετοχών (διάδοχος της εταιρείας ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ Α.Ε.), κατόπιν αιτήματος της δημοτικής παράταξης «Λαϊκής Συσπείρωσης».
Στην συζήτηση του θέματος που κράτησε κάτι περισσότερο από τέσσερις ώρες αποφασίστηκε η επικαιροποίηση του παλαιότερου ψηφίσματος, το 2023 για τους αγωγούς, ενώ αποφασίστηκε να συνεδριάσει η διαπαραταξιακή για να δει ποια θα είναι τα βήματα και τα μέτρα που θα πρέπει να παρθούν. Μοναδική που μειοψήφησε ήταν η Λαϊκή Συσπείρωση, η οποία είχε και αυτή το δικό της ψήφισμα.
ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΩΓΟΥΣ
Σχεδόν στο τέλος της συζήτησης του θέματος η Πρόεδρος Μαρία Χαραλαμπίδη διάβασε το προηγούμενο ψήφισμα που επικαιροποιηθηκε.
Το έργο της εγκατάστασης δύο αγωγών λευκών προϊόντων βενζίνης, νάφθας, κηροζίνης πετρελαίου θέρμανσης – κίνησης και αργού των ΕΛΠΕ μέσα στο σιδηροδρομικό διάδρομο και σε απόλυτη γειτνίαση με το τρένο είναι ασύμβατο με το αναγκαίο έργο του προαστιακού σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής, διότι: Πρώτον, υπονομεύει την αρτιότητα της λειτουργίας του ίδιου του προαστιακού Δυτικής Αττικής, με την κατάργηση αποξήλωση της διπλής γραμμής στο τμήμα Ελευσίνα Ασπρόπυργος μήκους 11μιση χιλιομέτρων, προκειμένου να χωρέσει το έργο των αγωγών γεγονός που επηρεάζει την χάραξη πυκνών δρομολογίων του τρένου, αφού εξαναγκάζει τους αντιθέτως κινούμενους συρμούς σε υποχρεωτικές διασταυρώσεις.
Δεύτερον, η άμεση γειτνίαση των αγωγών λευκών προϊόντων πετρελαίου με το τρένο παρουσιάζει υψηλό βαθμό διακινδύνευσης και προσθέτει επικινδυνότητα μέσα στο σιδηροδρομικό διάδρομο, αλλά και στην οικιστική περιοχή της Ελευσίνας. Σύμφωνα με τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου, εκτός των άλλων, η όδευση εντός της Ελευσίνας θα περάσει κοντά από: Τέσσερις αθλητικές εγκαταστάσεις, κλειστό Βογιατζής, κλειστό Δασκαλάκης, δημοτικό στάδιο Παπανικολάου, ελαιουργική.
Τέσσερα δημόσια κτίρια: Δημαρχείο, Περιφέρεια Δυτικής Αττικής και λοιπά, χώρους δημόσιας εκπαίδευσης, κέντρο μεταφόρτωσης απορριμμάτων, εγκατάσταση ανακύκλωσης συσκευασιών και υλικών, εγκαταστάσεις σταθμών βάσης κεραιών, σταθερές τηλεπικοινωνίες, ραδιοτηλεοπτικοί σταθμοί, κινητή τηλεφωνία, υφιστάμενα δίκτυα όλων των υπηρεσιών κοινής ωφέλειας.
Περιοχές αρχαιολογικού ενδιαφέροντος: Η χάραξη διασταυρώνεται με ρωμαϊκό υδραγωγείο και εφάπτεται με αρχαίο διατηρητέα ρωμαϊκό κτίριο.
Το δημοτικό Συμβούλιο καλεί τα ΕΛΠΕ να αποσύρουν το αίτημά τους για την όδευση των αγωγών μέσα στο σιδηροδρομικό διάδρομο και σε απόσταση αναπνοής από το τρένο, γεγονός που αποτελεί μοναδικό παράδειγμα στην Ευρώπη και όχι μόνο. Να αναζητήσουν άλλη πρόσφορη λύση πχ. η απορριφθείσα την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, βιώσιμο εναλλακτική λύση μεταφοράς με δεξαμενόπλοια της οποίας η απόρριψη στηρίζεται σε έλωση επιχειρηματολογία.
Καλεί την κυβέρνηση να διακόψει την αδειοδοτική διαδικασία των αγωγών και μαζί με τον ΟΣΕ να εκκινήσουνε άμεσα το σιδηροδρομικό έργο και να το παραδώσουν άρτιο και χωρίς εκπτώσεις στην κοινωνία της Δυτικής Αττικής. Καλεί τους κυρίους, κυρίους βουλευτές της περιοχής στην Αντιπεριφέρεια Δυτικής Αττικής και όλους τους αρμόδιους φορείς να ενεργήσουν για την αποτροπή της διέλευσης αγωγών λευκών προϊόντων των ΕΛΠΕ μέσα στο σιδηροδρομικό άξονα και να ενισχύσουν την υπ αριθμό 118/22 ορθή απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Ελευσίνας.
Το παρόν ψήφισμα είχε κοινοποιηθεί στον Υπουργό Περιβάλλον και Ενέργειας Σκυλακάκη, στους κυρίους βουλευτές της περιοχής, τον Αντιπεριφερειάρχη Κοσμόπουλο, στη διοίκηση της εταιρείας ελληνικά πετρέλαια ανώνυμη εταιρεία συμμετοχών, η επωνυμία της οποίας τροποποιήθηκε σε HELLENiQ Energy Holdings, στον τοπικό Τύπο.
ΤΟ ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΗΣ ΛΑΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ
Αναλυτικά το ψήφισμα που έφερε η Λαϊκή Συσπείρωση είχε ως εξής:
«Η κυβέρνηση προχωράει το έργο της επίγειας χάραξης του προαστιακού Δυτικής Αττικής προάστια και της διέλευσης αγωγών κατά μήκος των νέων γραμμών που θα συνδέουν τα δύο διυλιστήρια της HELLENiQ ENERGY, πρώην ΕΛΠΕ Ασπροπύργου και Ελευσίνας.
Ο κίνδυνος ενός βιομηχανικού ατυχήματος μεγάλης έκτασης αυξάνεται κατακόρυφα με την επικείμενη διέλευση αγωγών μέσα από τον οικιστικό ιστό. Ειδικότερα, η διέλευση των αγωγών κάτω από τις γραμμές του τρένου μπορεί πολύ πιο συχνά να δημιουργήσει φθορά στους αγωγούς σύμφωνα με διεθνείς έρευνες. Είναι γνωστό ότι δεν υπάρχουν κρατικοί ελεγκτικοί μηχανισμοί, δεν υπάρχουν κρατικές υπηρεσίες εποπτείας και συντήρησης τέτοιων υποδομών και ότι σε περίπτωση ατυχήματος ακόμα και η πυροσβεστική δηλώνει αναρμόδια, αφού δεν έχει εκπαιδευτεί για αντιμετώπιση τέτοιων καταστάσεων.
Ο λαός της Ελευσίνας έχει ζήσει με τραγικό τρόπο και στο παρελθόν το πάμε και όπου βγει, που στόχο έχει πάντα να υπηρετεί τα κέρδη των ομίλων. Ταυτόχρονα η επίγεια χάραξη του τρένου ουσιαστικά θα κόψει την πόλη στα δύο, θα οξύνει το κυκλοφοριακό πρόβλημα, ενώ θα αυξήσει τον κίνδυνο για ατυχήματα με τις αφύλακτες διαβάσεις εντός του οικιστικού ιστού.
Τα παραδείγματα άλλωστε είναι πολλά και από την πόλη μας όταν λειτουργούσε η συγκεκριμένη γραμμή, αλλά και από άλλες συνοικίες της Αθήνας, ακόμα και στο κέντρο. Γίνεται ξεκάθαρο ότι η συγκεκριμένη χάραξη έρχεται να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των ομίλων και όχι των εργαζομένων και του λαού της περιοχής που χρόνια απαιτούν την πιο άμεση και γρήγορη διασύνδεση της περιοχής με το κέντρο της Αθήνας.
Το δημοτικό συμβούλιο Ελευσίνας διεκδικεί να σταματήσει τώρα το έργο εγκατάστασης αγωγών στις γραμμές του τρένου για λογαριασμό της HELLENiQ ENERGY, να εκπονηθεί άμεσα μελέτη και να προχωρήσει η κατασκευή σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου με υπόγεια χάραξη και άμεση σύνδεση με τον πλησιέστερο σταθμό του μετρό, σύγχρονες συγκοινωνίες με πύκνωση των δρομολογίων των λεωφορείων που θα συνδέουν την Ελευσίνα με το Κέντρο της Αθήνας».