Το τελευταίο διάστημα από αρκετά στόματα και μέσα από ανακοινώσεις ακουγόταν ότι στα ναυπηγεία Ελευσίνας επικρατεί μία αβέβαιη κατάσταση με απολύσεις υπάλληλων. Ενθυμούμενοι πως το σχέδιο εξυγίανσης προέβλεπε λύση των συμβάσεων όλων των υπάλληλων που ήταν σε μία αβεβαιότητα όλα αυτά τα χρόνια και πρόσληψή τους ξανά με νέα σύμβαση, ήρθαμε σε επαφή με τον Πρόεδρο των εργαζομένων των ναυπηγείων Ελευσίνας Νίκο Παπανικολάου, ο οποίος ξεκαθάρισε την κατάσταση και είπε επιτέλους αυτά που έπρεπε να ειπωθούν εδώ και καιρό.
Ο κ. Παπανικολάου μας εξήγησε για το σχέδιο τι προβλέπει, ενώ ξεκαθάρισε πως δεν συντρέχει κανένας λόγος ανησυχίας.
«Βάση του σχεδίου εξυγίανσης οι συμβάσεις των υπάλληλων θα λυθούν και θα υπάρξει εκ νέου πρόσληψή τους. Είναι αυτό που είχαμε συμφωνήσει και εμείς ως σύλλογος εργαζομένων για να πάρουν επιτέλους μπρος τα ναυπηγεία», ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Παπανικολάου και πρόσθεσε:
«Για ένα διάστημα ακούστηκαν δυστυχώς πολλά και από πολλούς. Τα παρακολουθούσα και εγώ, ωστόσο θεωρώ ότι κατάλαβαν το λάθος που έκαναν και ευτυχώς σταμάτησαν. Το σχέδιο επιβάλλει τη λύση των συμβάσεων και σε δεύτερο χρόνο οι υπάλληλοι προσλαμβάνονται με νέες συμβάσεις εργασίας. Θα πρέπει να πούμε εδώ πως τα ναυπηγεία χρειάζονται και άλλο κόσμο. Ήδη έχουν ξεκινήσει και νέες προσλήψεις, αφού οι ανάγκες μεγαλώνουν».
Η αλήθεια είναι πως τους τελευταίους δύο με τρεις μήνες που ξεκίνησαν οι συζητήσεις αυτές περί απολύσεων στα ναυπηγεία, είχε δημιουργηθεί στην περιρρέουσα ατμόσφαιρα ένα κλίμα τρομοκράτησης. Μάλιστα το θέμα αυτό είχε συζητηθεί και στα θέματα προ ημερησίας διάταξης στο δημοτικό συμβούλιο της Ελευσίνας, πριν από τρεις με τέσσερις συνεδριάσεις, καθώς υπήρχαν σύμβουλοι που ήθελαν να ξεκαθαρίσει η ατμόσφαιρα και να δουν τι συμβαίνει στα ναυπηγεία και αν ισχύουν όλα αυτά.
Πάνος Ξενοκώστας: Υπάρχει μια γραφειοκρατία στο συγκεκριμένο θέμα
Σε δηλώσεις του ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΝΕΧ Πάνος Ξενοκώστας είχε αναφερθεί πριν από μερικές ημέρες στο σχέδιο εξυγίανσης που αφορά στα ναυπηγεία Ελευσίνας τονίζοντας ότι η διαδικασία προχωρά με γοργούς ρυθμούς και πλέον μένει ουσιαστικά η έκδοση του σχετικού πρωτοκόλλου μεταβίβασης των περιουσιακών στοιχείων του ναυπηγείου.
«Υπάρχει μια γραφειοκρατία στο συγκεκριμένο θέμα και μία σειρά ζητημάτων που θα πρέπει να επιλυθούν, όπως η άρση υποθηκών από πιστωτές για προηγούμενα χρέη, ενώ θα πρέπει να ελεγχθούν πολεοδομικά όλοι οι χώροι του ναυπηγείου, προκειμένου να γίνουν συμβόλαια και να ακολουθηθεί η σχετική διαδικασία στο Υποθηκοφυλακείο, ώστε να είναι τα πάντα νόμιμα και τακτοποιημένα», σχολίασε ο κ. Ξενοκώστας και συνέχισε:
«Ανάλογη διαδικασία είχε ακολουθηθεί και στη Σύρο, καθώς πολλές μεταβιβάσεις περιουσιακών στοιχείων έχρηζαν διορθώσεων. Ο όμιλος ΟΝΕΧ αναγκάστηκε να προχωρήσει σε πολεοδομικές τακτοποιήσεις στη Σύρο, κάτι που δεν είχε κάνει ο προηγούμενος ιδιοκτήτης, με το κόστος να ανέρχεται σε εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ.
Σε όλα τα θέματα μπορεί μεν να υπάρχει μια χρονοβόρα γραφειοκρατική διαδικασία και ρίσκο, αλλά αν δεν γινόταν η ενδιάμεση λειτουργία του ναυπηγείου, η διαδικασία θα καθυστερούσε τουλάχιστον δύο χρόνια, με τους εργαζόμενους να παραμένουν σε αιχμαλωσία.
Επενδύσαμε παίρνοντας σοβαρό ρίσκο, χωρίς καν το ναυπηγείο να ανήκει ακόμα σε εμάς. Ωστόσο, υπάρχει μια ελεγχόμενη κατάσταση και άριστη συνεργασία με την ελληνική κυβέρνηση. Κερδίσαμε σημαντικό χρόνο, τα ναυπηγεία άρχισαν να δουλεύουν, να υπάρχουν σημαντικές απολαβές και να δίνονται στους εργαζόμενους και την εταιρεία, προκειμένου να πάμε στην επόμενη μέρα, βάσει των όσων προβλέπονται στο σχέδιο εξυγίανσης. Μέχρι πριν από δύο χρόνια οι εργαζόμενοι ήταν απλήρωτοι για μεγάλο διάστημα, με τις οφειλές να αγγίζουν τα 44 εκατ. ευρώ, ενώ την ίδια στιγμή δύο από τις δεξαμενές ήταν βουλιαγμένες και το σύνολο των εγκαταστάσεων υπό διάλυση.
Εδώ και περίπου ενάμιση χρόνο, που άρχισε η ενδιάμεση λειτουργία, οι εργαζόμενοι έχουν λάβει περίπου 21 εκατ. ευρώ για οφειλές παλαιάς ιδιοκτησίας, πληρωμές και αποζημιώσεις, ενώ βάσει του σχεδίου εξυγίανσης θα εξοφληθούν χρέη ύψους 43 εκατ. ευρώ της προηγούμενης ιδιοκτησίας. Παράλληλα, οι επενδύσεις που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί είναι άνω των 50 εκατ. ευρώ μέχρι στιγμής, ενώ συνολικά θα ξεπεράσουν τα 250 εκατ. ευρώ.
Τα επισκευαζόμενα πλοία στην Ελευσίνα μέσα σε μόλις 13 μήνες έχουν ξεπεράσει τα 85, ενώ σε ετήσια βάση θα είναι κοντά στα 110 με 120, χωρίς καν να υπολογίσουμε τις επενδύσεις σε νέες πλωτές δεξαμενές και στις δύο ναυπηγικές μονάδες, που θα αυξήσουν περαιτέρω τη δυναμική».