Επικαιρότητα - Ειδήσεις

Ναυπηγεία Ελευσίνας και Σκαραμαγκά: Βάζουν στο «στόχαστρο» τα επιβατηγά πλοία

Τα επιβατηγά πλοία στο «στόχαστρο» των ναυπηγείων Ελευσίνας και Σκαραμαγκά

Στο ιδιαίτερα λεπτό κομμάτι της επιβατηγού ναυτιλίας προσπαθούν να μπουν ξανά τα ναυπηγεία
Ελευσίνας, όπως επίσης και τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, τα οποία φαίνεται πως αφήνουν πίσω τους την κρίση.

Έπειτα από σχεδόν 20 χρόνια, τα δύο μεγαλύτερα ναυπηγεία της χώρας
ψάχνουν για νέους επενδυτές και συμβάσεις με στόχο στην ναυπήγηση νέων πλοίων με τα επιβατηγά να είναι αυτά που ενδιαφέρουν τις δύο μονάδες, καθώς υπάρχει τεράστιος ανταγωνισμός στην εμπορική ναυτιλία.

Σε δηλώσεις του ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Διονύσης Θεοδωράτος ανέφερε το μέγεθος των επενδύσεων που θα πρέπει να γίνουν για την ανανέωση του στόλους της ελληνικής ακτοπολοϊας.

«Η ανανέωση του στόλου της ελληνικής ακτοπλοΐας εκτιμάται ότι θα απαιτήσει επενδύσεις της τάξης των 2,5 – 3δισ. ευρώ στην περίπτωση ανανέωσης των υπαρχόντων πλοίων ηλικίας άνω των 25 ετών. Αντιστοίχως απαραίτητες κρίνονται οι επενδύσεις για την τεχνολογική αναβάθμιση των μικρότερης ηλικίας πλοίων, κάτω των 20 ετών, με μια αρχική εκτίμηση του κόστους αυτών των επενδύσεων να ξεπερνάει τα 150 εκ.».

Σύμφωνα με πληροφορίες από την ΟΝΕΧ τα Ναυπηγεία Ελευσίνας μέχρι τα μέσα Ιουνίου θα υπογράψουν την πρώτη σύμβαση για τη ναυπήγηση επιβατηγού πλοίου μήκους 90 μέτρων και με την δυνατότητα μειωμένων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, ενώ αργότερα αναμένεται να υπογραφεί και δεύτερη σύμβαση για ακόμα μεγαλύτερου μεγέθους πλοίου που θα φτάνει τα 140 μέτρα.

Παράλληλα έχουν ήδη αρχίσει να γίνονται οι σχετικές μελέτες με ναυπηγικά γραφεία, ενώ πηγές μέσα από τα ναυπηγεία αναφέρουν ότι βρίσκονται πολύ κοντά σε συμφωνία με νηογνώμονα που θα κάνει την πιστοποίηση της κλάσης. Τα σχέδια θα πρέπει να πάνε στο τμήμα μελετών του νηογνώμονα που
θα αναλάβει την επίβλεψη της κατασκευής του πλοίου που θα πρέπει να συμβαδίζει με τα σχέδια που θα έχουν υποβληθεί. Με την ολοκλήρωση της κατασκευής ο νηογνώμονας που θα έχει αναλάβει θα πιστοποιήσει και την κλάση των πλοίων.

Θα πρέπει να σημειωθεί εδώ πως το 2006 στα ναυπηγεία Ελευσίνας ολοκληρώθηκε η κατασκευή για τα Blue Star Μύκονος και Blue Star Χίος, όπως έγιναν αργότερα γνωστά, τα οποία ήταν και τα δύο τελευταία επιβατηγά καράβια πριν ξεκινήσει η εποχή της κρίσης για την ναυπηγική βιομηχανία.

Κύκλοι της ναυτιλίας αναφέρουν ότι για να είναι βιώσιμο ένα τέτοιο ναυπηγικό πρόγραμμα, τόσο για ένα ναυπηγείο, όσο και για μία ναυτιλιακή, θα πρέπει να υπάρχουν οι απαραίτητες χρηματοδοτήσεις και χρηματοδοτικά εργαλεία, προκειμένου να υποστηριχθούν, αλλά και για να συνεχιστούν παρόμοιες τέτοιες ναυπηγήσεις. Μην ξεχνάμε πως από το 2030 αλλάζει το καθεστώς με το μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα.
Οι εκσυγχρονισμός του στόλου θα κριθεί σε μεγάλο βαθμό από τα προγράμματα μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης, μέσω συνεργασίας με το Υπουργείο Μεταφορών, όσο και από το ΕΣΠΑ και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Το ίδιο το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας προσανατολίζεται στην πειραματική ναυπήγηση ενός πλοίου, κάτω των 100 μέτρων, που πιθανότατα θα εξυπηρετεί ενδοκυκλαδικά δρομολόγια και συγκεκριμένα την άγονη γραμμή

Σχετικά άρθρα