Επικαιρότητα - Ειδήσεις

Σάλτας για τις απαλλοτριώσεις και τις αγωγές του ΟΣΕ σε πολίτες

Το θέμα των αγωγών που έχει κάνει ο ΟΣΕ σε αρκετούς πολίτες στη Νέα Πέραμο απασχόλησε τον Αντιδήμαρχο τεχνικών υπηρεσιών και πολεοδομίας Βασίλη Σάλτα στην ομιλία του στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο των Μεγάρων.

Ο κ. Σάλτας ξεκαθάρισε πως η γραμμή απαλλοτρίωσης φαινόταν σε όλους από το 2006 όταν και έγινε η οριοθέτησή της, ωστόσο χαρακτήρισε ως παραλογισμό να κάνει αγωγές ο ΟΣΕ για απαλλοτριώσεις από το 1811. Παράλληλα είπε πως θεωρεί ότι ο ΟΣΕ δεν πρόκειται σε κατοικίες να προσπαθήσει να πλέξει σε μία αέναη μάχη και θεωρεί πως θα υπάρξει συναίνεση.

«Λοιπόν μία κουβέντα μόνο όσον αφορά, δεν είναι το θέμα μου, για τα κλαδέματα. Καταρχήν μου κινεί την περιέργεια που δεν το λέει κανένας ότι δεν είναι υποχρέωση του Δήμου να το κάνει. Δεν είναι υποχρέωση του Δήμου ο κάθε ιδιώτης να τα βγάζει έξω και ο Δήμος να έχει ατέλειωτα φορτηγά, να μπορέσει να τα πάρει», είπε ο κ. Σάλτα και πρόσθεσε:

«Οι ιδιώτες λοιπόν πρέπει να αναλάβουν και το κόστος, αυτούς που πληρώνουν να τα κλαδέψουν, να τους τα πάνε και σε αδειοδοτημένα σημεία. Αυτή είναι υποχρέωσή τους. Ο νόμος δεν λέει βγάλτα έξω στο δρόμο και ο Δήμος να τα πάει.

Όσον αφορά τη Νέα Πέραμο, επειδή τυχαίνει και περνάω πολλές φορές. Τα μαζεύει η καθαριότητα και μία εβδομάδα μετά γίνεται πάλι χαμός με τα ογκώδη. Τι γίνεται εκεί; Αυτό είναι τρομακτικό ας πούμε. Με τρομάζει αυτό το πράγμα.

Τελειώσαμε με αυτό, συνεχίζω στα δικά μου. Όσον αφορά τις μπάρες κ. Μακρυγιάννη, σας είχα ξαναπεί ότι το κάναμε το αίτημα κατευθείαν με το που συλλάβαμε ότι υπάρχει τεράστιο πρόβλημα και μας απάντησαν αυτά που είπε ο κ. Δήμαρχος και στο επίσημο έγγραφο που έχουμε από την Περιφέρεια, ότι είναι όλα βάση ασφαλείας, βάσει κανονισμών, βάσει μελετών, βάση το ένα, βάση το άλλο.

Είναι απίστευτες οι οχλήσεις, τα είπε ο κ. Δήμαρχος. Ειλικρινά δεν ξέρω. Δεν σηκώνει κάτι δηλαδή να κάνουμε εμείς ως Δήμος πέρα από το να διαμαρτυρόμαστε συνέχεια. Αν περνάει κάτι από το μυαλό σας να κινηθούμε νομικά, με χαρά να το κάνουμε. Νομίζω ότι δεν μπορούμε από τη στιγμή που το έργο είναι αδειοδοτημένο.

Τώρα θα ήθελα να ενημερώσω και τον κ. Μακρυγιάννη για μία άλλη ερώτηση, την είχε κάνει και ο κ. Φυλακτός. Ιδιωτικά τον ενημέρωσα τον κ. Φυλακτό. Κάναμε ραντεβού με τον κ. Νικολάου, με τον ΑΔΜΗΕ για να δούμε αυτό το θέμα με τους πυλώνες που μπαίνει συνέχεια στο προ ημερησίας. Να πούμε λοιπόν ότι το έργο έχει αδειοδοτηθεί το 13.

Είναι ένα έργο το οποίο είναι μεταφοράς υψηλής τάσης εθνικής σημασίας που γίνεται σε όλη την Πελοπόννησο και τέλος πάντων περνάει από εμάς. Για το κομμάτι της Κινέτας που γίνονται εκεί κάποια έργα, εκεί γίνεται παράλληλη καινούργια χάραξη και τους πάνε όλους τους πυλώνες προς το βουνό και φεύγουν εντελώς από τα σπίτια.

Τώρα, όσον αφορά το κομμάτι που περνάει από τα Μέγαρα, στη μία γραμμή γίνεται η αλλαγή, γιατί είναι τρεις νομίζω οι γραμμές, έχω το χάρτη μαζί μου. Στη μία γίνεται η αλλαγή, εκεί θα σηκωθούν πιο ψηλά και με τα καινούργια υλικά που θα βάλουν είναι πολύ μικρότερη η όχληση, τα ηλεκτρομαγνητικά πεδία και λοιπά, τα οποία θα προέλθουν.

Υπάρχει και στη μελέτη τους και μας δεσμεύτηκαν ότι θα απαντήσουν και εγγράφως στο έγγραφο που τους έχουμε κάνει εμείς με όλα αυτά που σας λέω και επίσης δεσμεύτηκαν ότι θα έρθει εκπρόσωπος τους στο δημοτικό συμβούλιο, πιθανότατα στο επόμενο, γιατί δεν προλάβαιναν, να έρθει να μας ενημερώσει και δια ζώσης το συμβούλιο μας.

Αν θέλετε να σας προμηθεύσουμε τους χάρτες και αυτά τα σχετικά που μας έδωσαν να έχετε απόλυτη ενημέρωση. Όσον αφορά το ερώτημα του κ. Φωτίου για τις αγωγές του ΟΣΕ.Θέλω να το πάρουμε το πράγμα σε πραγματική διάσταση. Βεβαίως έχει δίκιο ο κόσμος, αλλά υπό ένα ερωτηματικό. Το κτηματολόγιο της Νέας Περάμου κ. Φωτίου είναι το 2006. Άρα από το 2006 ξέρει ο καθένας που είναι τα όρια.

Δεν ήρθε σήμερα λοιπόν ο ΟΣΕ να πει ότι αυτό είναι δικό μου. Στη Νέα Πέραμο είναι εν γνώση του κόσμου από το 2006. Δεν αδικώ τον κόσμο ότι πράγματι είναι πολλές φορές παραλογισμός, όπως το λέτε, 70, 100 μέτρα, όμως υπάρχει στο κτηματολόγιο απαλλοτρίωση. Δηλαδή είναι του ΟΣΕ στο κτηματολόγιο.

Δηλαδή ο ΟΣΕ πάει να αλλάξει τη γραμμή απαλλοτρίωση που υπάρχει σήμερα; Αν ισχύει αυτό συμφωνώ μαζί σας, όμως η γραμμή απαλλοτριώσεις υπάρχει αυτό λέω.

Σας το λέω αυτό γιατί η γραμμή απαλλοτρίωσης είναι δεδομένη από το 2006. Άλλαξε καμία απαλλοτρίωση; Άλλαξε το ρυμοτομικό; Όσον αφορά τις αγωγές στην κουβέντα που έκανα με τον κ. Μωρουδέλη που είναι ο υπεύθυνος σχεδιασμού έργων μου είπε ότι όπου υπάρχουν σπίτια και λοιπά, επειδή θα είναι αέναα σε δικαστικές μάχες, μην νομίζεις ότι εμείς θέλουμε να τρέχουμε στα δικαστήρια 1000 χρόνια.

Όπου λοιπόν υπάρχουν σπίτια, θεωρώ ότι κάποια στιγμή θα συναινέσει και ο ΟΣΕ. Εμείς με χαρά αν θέλετε να δούμε, ας πούμε πως με τη νομική μας υπηρεσία και που μπορούμε να βοηθήσουμε και εννοείται ότι θα είμαστε δίπλα στους ανθρώπους γιατί είναι και παραλογισμός. Έχετε δίκιο ότι οι απαλλοτριώσεις είναι του 1811. Άντε βρες άκρη από το 1811.

Τώρα όσον αφορά το δρόμο της Βαρέας ενημερώνουν συνέχεια. Κάθε φορά μπαίνει και ένα θέμα της Βαρέας. Εμείς καιγόμαστε πιο πολύ από όλους να γίνει ο δρόμος της Βαρέας, να ξεκινήσει το έργο. Περιμένουμε, είμαστε έτοιμοι. Σας είχα πει ότι έχουμε ενεργοποιήσει τον εργολάβο, έχει έρθει, το έχουμε μελετήσει το έργο, έχουμε καθίσει, έχουμε δει τις λεπτομέρειες. Τον υποχρεώσαμε τον άνθρωπο, δεν ήταν και υπεύθυνος, έχει βάλει και τη ζώνη ασφαλείας και λοιπά και είμαστε ένα βήμα πριν υπογράψουμε τη σύμβαση. Εννοείται ότι όταν υπογράψουμε τη σύμβαση, όλοι μαζί να την καμαρώσουμε και είναι πάρα πολύ κοντά στο να γίνει. Η υπηρεσία ότι ήταν να κάνει το έχει κάνει. Περιμένουμε ένα χαρτί να μας γυρίσει από το Ελεγκτικό και είμαστε έτοιμοι για τη σύμβαση».

 

 

Σχετικά άρθρα