Επικαιρότητα - Ειδήσεις

Σάλτας: Στο δημοτικό συμβούλιο θα λέω τα πράγματα με το όνομά τους

Απαντήσεις σε πλήθος ερωτημάτων έδωσε στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο των Μεγάρων ο Αντιδήμαρχος τεχνικών υπηρεσιών Βασίλης Σάλτας, ο οποίος στο πιο σημαντικό ίσως θέμα στο οποίο αναφέρθηκε, είχε να κάνει με τις μελέτες, όπου και τόνισε ότι όλο αυτό περί ώριμων μελετών πρέπει επιτέλους να σταματήσει, καθώς οι μελέτες είναι πανάκριβες και ο Δήμος δεν είναι μελετητικό γραφείο με πολλούς μηχανικούς.

«Καταρχήν θα ήθελα πραγματικά να ευχαριστήσω τον κ. Κορώση για το θέμα που βάζει με τους δικηγόρους, ειλικρινά το λέω, δεν το λέω έτσι πολιτικά ας το πούμε έτσι, εγώ το λέω πραγματικά. Εγώ καταρχήν έκανα μία συνολική τοποθέτηση που έβαλα μέσα όλους τους φορείς των Μεγάρων. Τους δικηγόρους τους έβαλα όμως επειδή είχαμε το αντίστοιχο παράδειγμα της Ελευσίνας και της έβαλα πρώτους. Έβαλα όμως στην ίδια κουβέντα και είπα το ίδιο ισχύει για όλους φορείς και για εμάς κ.  Κορώση, και για το δικό μας το φορέα», ανέφερε ο κ. Σάλτας και συνέχισε:

«Έχω αποφασίσει, δεν ξέρω αν το πληρώσω τελικά πολιτικά ή όχι, έχω αποφασίσει να έχω ένα δικό μου στυλ στο δημοτικό συμβούλιο να λέω τα πράγματα με το όνομά τους και να λέω αυτά που στηρίζομαι με απόλυτη ευθύνη των λόγων μου. Είπα λοιπόν και το ξαναλέω, τιμώ τον κλάδο απεριόριστα, συνεργάζομαι μαζί του πολλά χρόνια. Έχουμε εξαιρετικούς δικηγόρους και ως ανθρώπους και ως επιστήμονες.

Η αιτίαση μου ήταν στη διαδικασία που έπρεπε να συνδικαλιστούν για να στηρίξουν το αίτημα. Το έκαναν, δεν το έκαναν όμως όλοι. Το έκανε δυναμικά ένα τμήμα τους και μπράβο τους σε αυτούς που συμμετείχαν και το έκαναν.

Από εκεί και πέρα δεν θα είμαι εγώ κριτής τους. Εγώ τόλμησα και είπα στη γενικότερη κριτική για την αντιμετώπιση του θέματος και αν θέλετε κακώς πολιτικά. Φάνηκε ότι στοχοποίησα τον κλάδο. Δεν τον στοχοποίησα, τον τιμώ απεριόριστα. Είναι από τους πιο δυναμικούς κλάδους των Μεγάρων και αν πρέπει κάτι να το ανακαλέσω, με χαρά να το ανακαλέσω. Δεν έχω κάτι προσωπικό με κανέναν και ούτε με τον κλάδο συνολικά. Σας ευχαριστώ κ. Κορώση.

Τώρα όσον αφορά το θέμα για τη Βαρέα. Σας το έχω αναλύσει κ. Κορώση, δεν θέλω να μπω σε λεπτομέρειες σήμερα. Έχουμε κάποιους προβληματισμούς εκεί πέρα, οι οποίοι είναι ιδιαίτεροι και ψαχνόμαστε για κάποια θέματα που αφορούν το ισχύον καθεστώς του γενικού πολεοδομικού σχεδίου Μεγάρων που εγκρίθηκε το 2021.

Θα μπορούσαμε να πάμε με τις ίδιες τακτικές και τις ίδιες λογικές που μέχρι τώρα δουλευόταν το θέμα. Δεν θα πάμε έτσι, σας ενημέρωσα. Βρίσκουμε κάποια προβλήματα και ο φόβος είναι ότι μπορεί κάποια στιγμή αυτό το πράγμα να κολλήσει. Πρέπει να διασφαλίσουμε εμείς απόλυτα ότι, ότι γίνει θα είναι διασφαλισμένο από όλες τις πλευρές.

Επίσης, επειδή το συμφωνητικό τελειώνει τον Ιούνιο, είμαστε σε φάση να ξαναδούμε τους χρόνους γιατί το πολεοδομικό είναι ένα πράγμα που τραβάει και δεν είναι ένα πράγμα που τελειώνει άμεσα. Πάντως το δουλεύουμε το θέμα πάρα πολύ και να είστε σίγουροι ότι θα κάνουμε το σωστό σε συνεργασία με όλο το δημοτικό συμβούλιο και νομίζω θα πάρουμε κοινές αποφάσεις όλοι εδώ που θα τιμήσουν και τη διαδικασία και το έργο.

Τώρα όσον αφορά το κ. Μακρυγιάννη. Θα προσέξω λίγο μην εκτεθώ σαν τους δικηγόρους. Αυτό το πράγμα με τις μελέτες συγχωρέστε με αρχίζει και γίνεται λίγο ανέκδοτο. Οι πάντες μιλάνε για ώριμες μελέτες, για φακέλους και λοιπά λες και έχουμε εμείς εδώ πέρα καμιά μελετητική εταιρεία με καμιά πενηνταριά μηχανικούς να πιάνουν τις μελέτες και να μας τις δίνουν.

Δεν είναι έτσι. Για όσους ξέρουν το θέμα και το ξέρετε και εσείς πολύ καλά, αυτό το φέρε μου μία μελέτη έτοιμη να σου τη χρηματοδοτήσω. Δεν το λέω για το φίλο μας τον κ.  Κοσμόπουλο, τον οποίο τον υπεραγαπώ, τον υπερεκτιμώ, μας έχει βοηθήσει και ειλικρινά σας λέω τον έχουμε πάντα αρωγό δίπλα μας στη τεχνική υπηρεσία. Είναι όμως και λίγο μύθος όλο αυτό κ. Μακρυγιάννη.

Δηλαδή το άλλο έργο εμείς κάναμε τη μελέτη; Εμείς κάναμε τη μελέτη στο έργο που γίνεται σήμερα; Οι μελέτες είναι πανάκριβες και ούτε ο Δήμος έχει τις οικονομικές δυνατότητες να φτιάξει 40, 50 φακέλους ώριμους και να τους πηγαίνει να τους αραδιάζει στα Υπουργεία και λοιπά.

Καλό θα ήταν αυτό, αλλά σας λέω ότι έχουμε στοχοποιήσει κάποια πράγματα και τα κάνουμε και δεν είναι αυτή τη στιγμή η ΠΕΟΑΚ σε αυτά τα πράγματα που εμείς κάνουμε μελέτες, όμως σας είπα ότι το έχουμε ως στόχο. Πράγματι και εγώ το πιστεύω πολύ αυτό το έργο, σωστά το βάζετε, ή ως συνέχεια του άλλου. Οπότε να το δούμε, αλλά δεν είναι τόσο εύκολο. Δεν το λέω για εσάς κ. Μακρυγιάννη, αλλά είναι λίγο λαϊκισμός όλο αυτό, ακόμα και για τις μπάρες στην Κινέτα που είναι πάλι της Περιφέρειας το θέμα.

Μεταφέρουν το θέμα να κάνει μια μελέτη ο Δήμος Μεγάρων σε πράγμα που δεν είναι δικός του δρόμος, που δεν είναι δικά του τα πάρκινγκ. Έχει γίνει ανέκδοτο αυτό το κάντε μία μελέτη και φέρτε μια μελέτη ώριμη και θα τη χρηματοδοτήσω.

Άρα λοιπόν θα συμφωνήσω μαζί σας όμως να το δούμε αν θέλει η Περιφέρεια να βοηθήσει προγραμματική, να κάνω μια ωραία προγραμματική, να μας δώσει τα λεφτά, να κάνουν τη μελέτη και να προχωρήσουμε στο έργο. Αυτό είναι ακόμα πιο ωραίο και πραγματικά να  βγάλουμε το καπέλο σε όλη την Περιφέρεια. Πραγματικά θα τους υποκλιθούμε. Όμως εγώ συμφωνώ μαζί σας, πρέπει να προτεραιοποιήσουμε, σας το είπα και την άλλη φορά μου άρεσε η ιδέα σας πάρα πολύ και ο Δήμαρχος συμφώνησε. Θα το δούμε.

Τώρα, όσον αφορά τα προστατευτικά κιγκλιδώματα. Σας έχω την απάντηση, δεν ήξερα ότι θα το βάλετε θέμα. Σε χρόνο μηδέν ήρθαμε σε επαφή με την εταιρεία. Κάναμε αίτημα εμείς σαν Δήμος Μεγάρων, αντιδράσαμε, θα έλεγα με πομπώδη έτσι τρόπο. Αυτοί μας απάντησαν ότι το έργο είναι καλά μελετημένο και ότι γίνεται για λόγους ασφαλείας. Έχουμε την απάντηση δηλαδή που μας έδωσε. Τα βασικά μας επιχειρήματα είναι δύο, το ένα ότι η οδική ασφάλεια πάει περίπατο. Το είπατε και εσείς και το δεύτερο θα γίνει εστία μολύνσεως. Δηλαδή αυτό που έκλεισαν όλα, ποιος θα καθαρίζει;

Άρα λοιπόν πράγματι το έργο φαίνεται ότι είναι απαράδεκτο. Το βάλαμε λοιπόν. Απαράδεκτο όσον αφορά ξαναλέω για το θέμα του πάρκινγκ, ότι κλείνει όλα τα πάρκινγκ. Μέσα στην απάντηση αυτοί μας λένε ότι όλα καλώς και ότι γίνεται για θέμα οδικής ασφάλειας και δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι άλλο.

Δεν ξέρω ποιο πρέπει να είναι το επόμενο βήμα ειλικρινά. Ο Δήμαρχος πήρε μία πρωτοβουλία. Νομίζω καλύτερα να σας ενημερώσει ο ίδιος στη δική του τοποθέτηση. Εμείς πάντως σαν υπηρεσία κάναμε νομίζω αυτό έπρεπε να κάνουμε. Τώρα όσον αφορά το έργο της 28ης Οκτωβρίου είχε γίνει διακοπή για λόγους επειδή δεν είχε πληρωθεί εργολάβος. Δεν έφταιγε ο Δήμος. Μετά την πλημμύρα στη Θεσσαλία δεν πληρώνει κανένας κανέναν και κάνουν συνέχεια ανακοπές. Θα το ακούσετε και σε επόμενο θέμα. Έκαναν ανακοπή, τώρα ξεκινάει πάλι αυτό το έργο. Σύντομα θα ξεκινήσει αυτό το έργο, πληρώθηκε εργολάβος και θα ξεκινήσει.

Για τα έργα που βάλατε στην βορείως του Μελιού δεν υπάρχει χρηματοδότηση κ.  Μακρυγιάννη. Δεν υπάρχει χρηματοδοτημένο, ούτε υπάρχει ανάδοχος εκεί. Είναι ένα έργο που πρέπει να το εντάξουμε σε κάποιο πρόγραμμα. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάτι. Δεν έχω εγώ τουλάχιστον, ούτε στα συνεχιζόμενα βρήκα κάτι, συγχωρέστε με κιόλας. Να το δω επί τούτου και στο επόμενό σας υπόσχομαι ότι θα έχετε καλύτερη ενημέρωση για αυτό.

κ. Σεβαστή όσον αφορά το έργο αυτό ήταν της οδικής ασφάλειας. Εκεί είχαμε το εξής εξαιρετικό. Έγινε διάλυση σύμβασης με δικαστική απόφαση, όχι ανακοπή που είχε γίνει στο άλλο έργο που μπορεί να ξεκινήσει ξανά. Εδώ πέτυχε δικαστικά διάλυση της σύμβασης . Πάλι δεν έφταιγε ο Δήμος. Είχαν καθυστερήσει οι πληρωμές από το Ταμείο Ανάκαμψης και αυτός πέτυχε τη διάλυση σύμβασης.

Τώρα λοιπόν, αφού τον καλέσαμε. Κόψαμε το λαιμό μας να σας το πω έτσι. Κάναμε παρέμβαση στο Υπουργείο Εσωτερικών να πληρωθεί στην ώρα του και λοιπά. Δώσαμε τα χέρια ότι θα ξεκινήσει το έργο το Σεπτέμβρη. Ακόμα δεν έχει κάνει το αίτημα της μη διάλυση τέλος πάντων. Πρέπει να το κάνει εντός δύο μηνών. Τώρα τελειώνουν οι δύο μήνες. Έχω την αίσθηση όμως ότι αφού δώσαμε τα χέρια με τον Δήμαρχο και λοιπά ότι το έργο θα προχωρήσει, γιατί είναι κανένα εκατομμύριο ευρώ ακόμη το υπόλοιπο. Συμφωνώ μαζί σας πάντως, να το δούμε, όπου υπάρχει επικίνδυνο σημείο. Τουλάχιστον να βάλουμε κάτι προστατευτικό μη γίνει κάνα ατύχημα.

Όσον αφορά το ερώτημα του κ. Φυλακτού. Αυτοί λένε ότι το έργο θα γίνει σε όλη την Πελοπόννησο. Η επαύξηση είναι από 150χιλ. βολτ σε 400χιλ. βολτ, αλλάζουν και τα καλώδια, απαλλοτριωμένους χώρους και λοιπά που έχουν αδειοδοτηθεί και δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος. Εγώ όμως είμαι μαζί σας και ζήτησα να έρθει άνθρωπος του ΑΔΜΗΕ εδώ, να γίνουν όλα τα ερωτήματα και με ασφάλεια να απαντήσει στους πολίτες και στο δημοτικό μας συμβούλιο. Είμαστε λοιπόν σε φάση λοιπόν αναμονής για να έρθει άνθρωπος εδώ να μας ενημερώσει καταλλήλως.

Όσον αφορά τον κ. Ζάλη και τις ασφαλτοστρώσεις, ειλικρινά κ. Ζάλη το θέμα το αντιλαμβάνομαι απολύτως. Πράγματι τα Μέγαρα έχουν πρόβλημα με τις  ασφαλτοστρώσεις τεράστιο. Δεν υπάρχει κονδύλι και οι προβλέψεις που κάνουμε και με όσους μιλάμε, δεν προβλέπονται οι ασφαλτοστρώσεις. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να κλείνουμε γούβες. Αυτή τη διαδικασία κάνουμε. Οι ασφαλτοστρώσεις μπαίνουν ως συμπληρωματικό έργο σε αναπλάσεις και το πολεμάμε σε κάποιες γειτονιές, να βάλουμε και κάποιους δρόμους ώστε να καλύψουμε.

Θα είδατεστον προϋπολογισμό μας όλα τα λεφτά σε ασφαλτοστρώσεις τα έχουμε δώσει. Τουλάχιστον να φτιάξουμε κάποιους δρόμους που είναι σος. Δηλαδή να αντιμετωπίσουμε τα άμεσα γιατί δεν σημαίνει και ένας Δήμος που δεν έχει χρηματοδοτικά προγράμματα, ότι πρέπει να πηγαίνει με το γαϊδούρι. Άρα λοιπόν με τους ίδιους πόρους το βασικό έργο είναι οι ασφαλτοστρώσεις.

Τώρα, όσον αφορά τον κ. Φωτίου αυτό με τις απαλλοτριώσεις είναι μεγάλο θέμα. Δεν ξέρω αν εννοείτε τώρα τα θέματα που έβαλαν κάποιοι στη Νέα Πέραμο εκεί πέρα. Αυτές οι απαλλοτριώσεις δεν είχαν κτίρια μέσα, είναι του ΟΣΕ ξεκάθαρα. Τώρα έχουμε το κτηματολόγιο, είναι όλα εμφανέστατα και λοιπά. Υπάρχει όμως μεγάλο πρόβλημα με τις  απαλλοτριώσεις που υπάρχουν κτίρια, ιδιοκτησίες. Το κτίριο του ΟΤΕ το μεγάλο είναι μέσα στην απαλλοτρίωση του ΟΣΕ.

Λόγω του έργου με τον ΟΣΕ είμαστε συνέχεια σε επαφή και το βάζουμε συνέχεια το θέμα. Αυτοί λένε λοιπόν ότι τελικά, ούτε ο ΟΣΕ τα θέλει αυτά, γιατί είναι θέματα που δεν λύνονται και περιμένουν κάποια στιγμή να κάνουν μία νομοθετική ρύθμιση να τα λύσουν με κάποιο τρόπο, να τα δώσουν σε ιδιώτες, αλλά πώς να εμπλακεί εκεί ο Δήμος; Είναι θέμα που είναι μεταξύ ιδιωτών και ΟΣΕ.

Πάντως ο ΟΣΕ επειδή είναι άλυτο το θέμα και είναι σε όλη την Ελλάδα, δεν είναι εδώ. Δηλαδή οι απαλλοτριώσεις φανταστείτε είναι πριν το σχέδιο των Μεγάρων πιθανόν από το 1900. Άντε να βρούνε άκρη ποιος, τι, γιατί και λοιπά. Τώρα για την αποχέτευση, για τις συνδέσεις πράγματι εκεί υπάρχει ένα θέμα.

Αυτός ο παραλογισμός, πλέον τα έσοδα της αποχέτευσης να τα παίρνει η ΕΥΔΑΠ και εμείς να είμαστε υπόχρεοι στις νέες συνδέσεις, στο νέο συμπληρωματικό δίκτυο και σε όλα αυτά. Εμείς θέλουμε να τα δώσουμε όλα. Η πολιτική μας απόφαση είναι να τα δώσουμε όλα. Να τα πάρει όλα η ΕΥΔΑΠ. Ούτως ή άλλως μας είπε ο κ. Γραφάκος που είχαμε ραντεβού πρόσφατα, ο Γενικός Γραμματέας στο ΥΠΕΝ ότι θα δοθούν έτσι και αλλιώς όλα. Ύδρευση, αποχέτευση, τα πάντα στην ΕΥΔΑΠ και αυτό είναι το λογικό. Πρέπει να το αντιμετωπίσουμε, έχουμε κάποιες λύσεις, αν όχι μόνιμες τέλος πάντων, ημιμόνιμες για κάποια θέματα να τα δούμε στην υπηρεσία».

Σχετικά άρθρα