Τα πρώτα βήματα για τον νέο προαστιακό Δυτικής Αττικής ξεκίνησαν στην Ελευσίνα και όπως φαίνεται βαδίζουν με γοργούς ρυθμούς. Τις τελευταίες ημέρες η «Επικαιρότητα» είχε την πληροφόρηση από Ελευσίνιους πολίτες ότι λαμβάνουν χώρα έργα στις γραμμές του τρένου από το κλειστό γυμναστήριο «Ανδρέας Δασκαλάκης».
Επισκεφτήκαμε χθες το χώρο, όπου είδαμε την εξέλιξη των έργων, η οποία έχει άμεση σχέση με το νέο προαστιακό που θα ξεκινά από τα Άνω Λιόσια, θα πηγαίνει στον Ασπρόπυργο, θα συνεχίζει στην Ελευσίνα και θα φτάνει μέχρι τα Μέγαρα.
Οι παλιές γραμμές από την αριστερή πλευρά του κεντρικού δρόμου της Ελευσίνας, της Ηρώων Πολυτεχνείου που αλλάζει από ένα σημείο και μετά και λέγεται Θηβών, έχουν ξηλωθεί. Μάλιστα όπως μας ενημέρωσαν οι άνθρωποι που κάνουν το έργο, το ξήλωμα των γραμμών έχει φτάσει σχεδόν μέχρι τα διυλιστήρια.
Παράλληλα στο χώρο έχει ξεκινήσει και αντιπλημμυρικό έργο, το οποίο είναι υπό την ευθύνη του ΟΣΕ σε συνεργασία με τις τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας.
Η «Επικαιρότητα» επικοινώνησε με τον Αντιπεριφερειάρχη Δυτικής Αττικής Κλεάνθη Βαρελά, ο οποίος μας εξήγησε πως συμπληρωματικά έργα που λαμβάνουν χώρα από τον ΟΣΕ γίνονται μετά από συνεννόηση με την τεχνική υπηρεσία της Περιφέρειας αλλά και του Δήμου, για να γίνουν όλα σωστά, αλλά την άμεση ευθύνη την έχει ο ΟΣΕ.
Ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής
Το έργο αφορά στην κατασκευή νέας γραμμής του προαστιακού σιδηρόδρομου από τα Άνω Λιόσια έως τα Μέγαρα, εντός του υφιστάμενου σιδηροδρομικού διαδρόμου της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής προς Πελοπόννησο.
Η νέα γραμμή θα συνδέσει τη Δυτική Αττική με την Αθήνα, το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», τον Πειραιά και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο. Το αντικείμενο του είναι η κατασκευή μονής γραμμής μήκους 36χλμ. στα δυτικά της Αθήνας, από τα Άνω Λιόσια μέχρι τον παλαιό σιδηροδρομικό σταθμό των Μεγάρων, πάνω στον άξονα της παλαιάς γραμμή εξυπηρετώντας τις πυκνοκατοικημένες περιοχές Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Νερακίου, Νέας Περάμου και Μεγάρων.
Επιπροσθέτως, θα εξυπηρετεί και τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ Ασπροπύργου και Ελευσίνας, τα Ναυπηγεία Ελευσίνας καθώς και έναν σημαντικό αριθμό άλλων εγκαταστάσεων. Οι νέοι σταθμοί που θα δημιουργηθούν θα είναι: ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπρόπυργος, Ελευσίνα, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργος, Νέα Πέραμος, Μέγαρα (ΣΓΥΤ) και παλαιός σιδηροδρομικός σταθμός Μεγάρων.
Θα πρέπει να σημειωθεί εδώ πως στο κομμάτι από τα ΕΛΠΕ του Ασπροπύργου μέχρι τα ΕΛΠΕ της Ελευσίνας κατά μήκος της γραμμής θα περνάει επίσης αγωγός λευκών προϊόντων που θα συνδέει τις δύο αυτές βιομηχανικές εγκαταστάσεις. Ειδικά από τους κατοίκους της Ελευσίνας υπάρχουν μεγάλες αντιδράσεις, καθώς θεωρούν το να περάσει ένα αγωγός εντός του οικιστικού ιστού, δημιουργεί μεγάλα προβλήματα και κινδύνους. Θα πρέπει να αναφέρουμε πως υπάρχει ήδη αγωγός που περνάει μέσα από την πόλη της Ελευσίνας, ωστόσο από τα ΕΛΠΕ έχουν αφήσει να εννοηθεί πως ο αγωγός αυτός θα τεθεί εκτός λειτουργίας και θα χρησιμοποιηθεί μόνο ως back up σε περίπτωση που συμβεί κάτι στο νέο αγωγό.